mapa

Změna velikosti písma

Drobečková navigace

Úvodní stránka > Úřední deska > Plánované zásadní změny jízdních řádů - výtah, návrhy a porovnání

Plánované zásadní změny jízdních řádů - výtah, návrhy a porovnání



Vyvěšeno: 13. 6. 2025
Sejmuto: 1. 7. 2025

Nahlédněte sami do návrhů změn jízdních řádů na https://www.jikord.cz/

Stáhněte si formulář zde https://www.jikord.cz/cs/novinka/ids-navrh-jizdnich-radu-vlaky/
a vyplněný ho zašlete na neplachov@volny.cz (ke stažení ZDE)

Připomínky můžete předat také písemně v neplachovském obchodu – zapíšeme je za vás do elektronického formuláře.

Na osobním setkání se zástupci Jikordu a hejtmanem Martinem Kubou v květnu 2025 jsme byli opakovaně ujištěni, že od 1. 1. 2026 dojde v rámci IDS Jihočeského kraje k navýšení počtu spojů. Totéž se objevilo později i v tisku: „Náklady kraje na dopravní obslužnost se zvednou z 2,4 miliardy korun přibližně o 200 milionů korun, protože by vlakové i autobusové spoje měly jezdit častěji.“

S politováním však konstatujeme, že na trase Neplachov – České Budějovice nejenže k žádnému navýšení nedochází, ale počet autobusových spojů výrazně klesne.

Níže uvádíme konkrétní zjištění a důsledky, které se týkají přímé autobusové dopravy i kombinované přepravy vlakem a autobusem:

  1. Snížení počtu autobusových spojů
  • Ve směru Neplachov – České Budějovice zůstává pouze 10 spojů ze současných 17.
  • Ze směru České Budějovice – Neplachov je zrušeno 12 spojů, zůstává jich 10.
  • Jediný přímý ranní spoj pro školáky zůstává v čase 6:51–7:30, což je naprosto nedostačující pro obyvatele Veselí nad Lužnicí (u kulturáku), Hrdějovic, Bošilce, Dynína a Neplachova.
  • Alternativní spoj s přestupem jede 6:22–7:13, tedy 51 minut, což je zhoršení oproti současnému stavu.
  1. Nevhodné alternativy a prodloužená doba cestování
  • U všech spojů se výrazně zvyšuje riziko přeplnění, neboť dnes po stejné trase jezdí dva až tři spoje a nově bude vše závislé na jednom autobuse v intervalu jedné hodiny.
  1. Zachování stávajícího vlakového jízdního řádu
  • Vlaková spojení nedoznala žádné změny, ale nejsou přizpůsobena potřebám ranních dojíždějících (studentů a zaměstnanců) a v případě plánovaných výluk při práci na koridoru Ševětín–České Budějovice i mimo ni mohou být zcela nepoužitelná.
  1. Celkový počet spojů a reálná využitelnost
  • Ačkoliv je oficiálně uváděno 21 spojů v každém směru, reálně využitelných zůstává pouze 18 (N–ČB) a 15 (ČB–N) kvůli časovým překryvům.
  • V případě výluk se budeme moci spolehnout pouze na 10 autobusových spojů v každém směru – což je pro desítky studentů a pracujících naprosto nedostačující.

Závěr:

  1. Zachování minimálně stávajícího počtu autobusových spojů, případně jejich navýšení dle původních příslibů.
  2. Zajištění přímého ranního školního spoje s dostatečnou kapacitou pro obyvatele více obcí.
  3. Zohlednění dojíždějících na železniční trať a posílení návazné autobusové dopravy.
  4. Reálné přehodnocení obsazenosti spojů a zajištění dostatečné kapacity v přepravních špičkách.

Přílohy:


Zpět na přehled